TABERNA SAPONARIA to polski producent wysokiej jakości kosmetyków naturalnych, produktów do aromaterapii oraz zapachów do domu, produkowanych na bazie olejków naturalnych oraz wyciągów z ziół. Naturalnych ponieważ każdy produkt posiada nie tylko piękny aromat, działają ochronnie, zapobiegają przedwczesnemu procesowi starzenia się skóry, ale przede wszystkim posiadają aromaterapeutyczne właściwości korzystne dla każdego rodzaju skóry. Zawarte w produktach naturalne olejki i ekstrakty wpływają na cały organizm, w zależności od rośliny, z której zostały pozyskane pobudzają lub uspokajają, działają antyseptycznie, relaksują, odprężają.
Zapach natury… Zapach wiatru…zapach uczuć … Zapach stanowi wizytówkę każdego z nas i tylko od nas zależy, czy rozdamy ją innym, czy też bezpiecznie schowamy do szuflady. Wielu z nas mogłoby zapewne napisać całą powieść na podstawie tylko zapachowych wspomnień. Dawne zdarzenia wydają się nam piękniejsze niż były naprawdę, pewne szczegóły wypływają na powierzchnię, inne nam umykają, a to wszystko zlewa się w piękny obraz i głęboki spokój ducha. Taberna Saponaria oferuje osiem podstawowych wariantów mieszanek zapachowych z dominantą drogocennej lawendy, pobudzającego rozmarynu, uważanego za afrodyzjak ylang-ylang, zachwycającej świeżością werbeny, relaksującego cyprysu, egzotycznej paczuli bądź aromatycznych drzew - herbacianego i sandałowego.
Oferowane przez Taberna Saponaria kosmetyki do ciała, jak i zapachy do domu dają możliwość spojrzenia w głąb siebie, w istotę swojej natury. Pachnące ciało, włosy, pomieszczenie, ubrania to wszystko powoduje, że wracają wspomnienia, relaks, uśmiech i spokój. Te emocje wpisują się w słowo „PRZYJEMNOŚĆ”, która nam przyświeca. Człowiek gdy raz zasmakuje w aurze natury, już codziennie będzie sięgał po przyjemność jaka tkwi w produktach firmy Taberna Saponaria
PRODUKTY
Produkty Saponarii cechują się przede wszystkim naturalnymi surowcami użytymi w produkcji, wykorzystaniem zapomnianych, ale na nowo odkrywanych wyciągów z ziół i olejków eterycznych.
Oferta produktowa Taberna Saponaria jest stale rozwijana, zwłaszcza w kategorii produktów pielęgnacyjnych, stopniowo coraz wyżej pozycjonowanych cenowo. Jednak bazą oferty i wizerunku firmy jest siedem podstawowych linii zapachowych. W każdej z nich znajdziemy produkty tego samego rodzaju (pianki, oleje do kąpieli, żele, mleczka, scruby itd.), ale o odmiennym zapachu, działaniu aromaterapeutycznym właściwym dla rośliny,
z której pochodzą: paczuli, drzewa herbacianego, cyprysu, lawendy, ylang-ylang, sandałowca, rozmarynu.
KLIENT
80% kobiety, 20% mężczyźni, ze średnim i wyższym wykształceniem, zarobki – głównie średnia krajowa.
Dużą grupę stanowią osoby, które znają i doceniają właściwości ziół i olejków naturalnych jak również osoby, które chcą się utożsamiać z oryginalną marką i ekologicznym trendem. Kosmetyki są używane i polecane przez gwiazdy, co podnosi prestiż marki, wzmacnia jej wartość w oczach osób aspirujących, wzorujących się na znanych osobach.
Kosmetyki są bardzo często wykorzystywane przez osoby z problemami skórnymi, alergiami. Każdy kto spróbował kosmetyków na bazie oleju naturalnego i porównał jego działanie z olejem syntetycznym, wie jak ogromna jest pomiędzy nimi różnica na korzyść tego pierwszego.
MERCHADISING
Zaraz po zetknięciu się z ekspozycją Saponarii w sklepach, klient wie, że znalazł się w miejscu, które oferuje produkty pochodzenia naturalnego. Wyjątkowe, eleganckie i ekologiczne szklane opakowania tworzą zapadający w pamięć klimat marki.
KONKURENCJA/CENY
Jedynym konkurentem w Polsce dla Saponarii, zbliżonym pod względem oferty oraz sposobu sprzedaży jest marka L’Occitane, która plasuje się bardzo wysoko pod względem cen. L’Occitane ma stosunkowo niewielu klientów, ale za to są to klienci zamożniejsi. Pierwsze sklepy w Polsce uruchamia Body Shop jednak wizerunek i oferta tej światowej marki są inne niż Saponarii i L’Occitane.
Saponaria plasuje się, jako dostępna, średnia półka cenowa.
Założeniem jest, aby osoby ze średnim wynagrodzeniem w Polsce mogły zaopatrywać się w Saponarię w Państwa sklepach.
Oferujemy wysoką jakość za niższą cenę ( przedział cenowy 39-49 zł), co zostało doskonale przyjęte przez rynek. Pozwala to na budowanie siły marki i stopniowe wprowadzanie jej na wyższe/ semiselektywne półki poprzez nowe produkty i linie ekskluzywne.
KONKURENCJA W EUROPIE
Saponaria jest marką oryginalną dzięki przemyślanej, nowatorskiej koncepcji. Większość marek na rynku Europejskim jest do siebie bardzo podobnych (np. ogromny wybór zbliżonych pod względem oferty i wizerunku produktów z Prowansji), poza tym bazując na tym, że klienci nie potrafią czytać składu etykiet w INCI reklamują swoje produkty jako naturalne, co nie ma potwierdzenia w ich jakości.
Saponaria to przede wszystkim jakość produktów, jak również wyszukane szklane opakowania, które na tle konkurencji bardzo się wyróżniają. Produkcja w Polsce daje możliwość plasowania się jako średnia półka cenowa, co przy tej jakości w zachodniej Europie byłoby trudne do uzyskania.
DYSTRYBUCJA – w fazie finalizowania wejścia do perfumerii prywatnych
W chwili obecnej podjęte zostały decyzje o zamknięciu 3 sklepów firmowych Saponarii i rozszerzenia dystrybucji i dostępności kosmetyków Saponaria poprzez wprowadzenie marki do prywatnych sklepów kosmetycznych w Polsce, dzięki czemu, w przeciągu najbliższego roku 2010, będzie intensywnie budowana znajomość oraz prestiż marki.
PROMOCJA
Kosmetyki Taberna Saponaria są bardzo cenione i lubiane przez dziennikarzy. Można o nich przeczytać w znanych czasopismach kobiecych i specjalistycznych, m.in. Twój Styl, Zwierciadło, Elle, Shape, Boutique, Newsweek, Playboy, Glamour, Joy, Avanti, Weranda, Dobre Wnętrze, M jak mieszkanie, SPA houses, SPA & Wellness Magazine, Eden SPA, Voyage, Zdrowie, Żyj zdrowo i aktywnie, Super Linia. Także wiele portali internetowych chętnie zamieszcza informacje o wszelkich nowościach: onet.pl, interia.pl, wp.pl, luxlux.pl, snobka.pl, kobieta.pl, gazeta.pl, female.pl, stylistka.pl, cafetino.pl, byckobieta.pl, nivena.pl, trendz.pl, spaplanet.pl, we-dwoje.pl, pani.pl
Produkty Taberna Saponaria są cenione i chętnie używane przez znane polskie gwiazdy muzyki, filmu, urody, mody takie jak: Justyna Steczkowska, Natalia Kukulska, Joanna Brodzik, Izabela Łapińska, Patrycja Markowska, Ilona Felicjańska.
Naturalność i jakość doceniona w produktach Saponaria
Nagrody :
2005 - Grand Prix Estetyka w kat. Kosmetyki Naturalne za „Skrub do masażu ciała w kąpieli- Ylang-Ylang”
2006 - III miejsce w konkursie Złota Pieczęć Natury – Najlepszy Kosmetyk Naturalny za „Balsam do ciała MAGNOLIA”
2007 – I miejsce w konkursie Złota Pieczęć Natury – najlepszy Kosmetyk Naturalny za „Krem do Twarzy OLIWA Z OLIWEK”
2008 – Eko Laur Klienta 2008 – NAJBARDZIEJ NATURALNA MARKA Z NATURALNYCH WG KONSUMENTÓW
2009 - Najlepsze dla Urody – Mleczko do ciała CEDR
KONCEPCJA
Saponaria jest koncepcją powrotu do natury, do tego, co było ręcznie robione, wykorzystywania naturalnych surowców, jak również propagowania idei przyrody i ekologii. Nasze opakowania są wykonane ze szkła, drewna, korka, papieru i aluminium, co pozwala na ich powtórne przetworzenie.
Główną siłą marki są jakościowe kosmetyki produkowane na bazie najwyższej jakości olejów naturalnych, olejków eterycznych (aromaterapeutyczne właściwości) oraz wyciągów z ziół w unikalnej, szklanej oprawie.
Cały asortyment, na który składają się nie tylko kosmetyki, ale także zapachy do domu, świece, ceramika użytkowa i gadżety.
MISJA
Naszą misją jest przybliżanie natury ludziom żyjącym w miastach. Tym, którzy w codziennym pośpiechu szukają możliwości relaksu, zatrzymania się na chwilę i pomyślenia o tym co płynie z natury, o tym jakie mogą z niej czerpać walory.
W każdym człowieku jest skryta naturalna potrzeba powrotu do korzeni, do tego z czego się wywodzi.
Nasze kosmetyki, zarówno do ciała jak i zapachy do domu, dają możliwość spojrzenia w głąb siebie, w istotę swojej natury. Pachnące ciało, włosy, pomieszczenie, ubrania to wszystko powoduje, że wracają wspomnienia, relaks, uśmiech i spokój. Te emocje wpisują się w słowo „PRZYJEMNOŚĆ”, która nam przyświeca. Naturalna przyjemność.
Marka „Taberna Saponaria” (w skrócie Saponaria) została stworzona w odpowiedzi na potrzeby rynku związane z coraz bardziej popularnym nurtem NATURY, w tym kosmetyków naturalnych.